Priser & Gavekort

Timeplan & påmelding 

Litt om oss og litt om infravarme

Våre instruktører

Vi tilbyr online yoga på YouTube

 

Våre timer

Pure Hot Yoga 
VarmVinyasa | Flyt
og VarmVinyasa | Rolig Flyt

Hot Yoga er klassiske Hatha yogastillinger i en fastsatt serie som vi praktiserer i 38 deilige varmegrader.

 

Vi gjør stillinger for hele kroppen med fokus på styrke, fleksibilitet, balanse og tilstedeværelse.

Avslutter med mindful avspenning.

Vinyasa Flyt er en serie med stillinger med rolige overganger. 

Vi beveger oss sammen med pusten. Rommet holder 28 grader. 

Avslutter med kort avspenning.

Yin & YogaNidra er en time der vi kombinerer Yin øvelser og YogaNidra. Dette er en time der vi først roer ned med myke strekk, men fokus på pust for deretter å legge oss godt tilrette for å motta en guidet meditasjon. En såkalt logisk søvn. Vi er dypt avslappet men samtidig bevisst. En time med det beste av alt.

Yin Yoga/ Restorativ Yoga 

Yin Yoga er en rolig type Yoga i lett oppvarmet rom (30 grader). Vi jobber inn mot bindevevet, for å myke opp og  styrke det.

Gir slipp på spenninger og stress.

Holder stillingene i 3-5 min. 

Avslutter timen med avspenning.

 

Restorativ Yoga er hvile i forskjellige stillinger. Rommet holder 24-28 grader.

Vi etterstreber stillinger som gir rom for å kjenne på vektløshet der muskulatur er helt avslappet, vi holder heller ingen strekk. Bruker tid på å legge oss godt tilrette, bygger opp med puter, pledd for å gi slipp. Holder hver stilling i opptil 15 min. 

 

Begge disse typene yoga gir god balanse mellom kropp og sinn.

Fremmer indre ro. Gir kroppen rom for å hele seg selv, og gjenvinne balanse.

MediYoga

MediYoga er en terapeutisk yogaform med enkle, virkningsfulle øvelser.  
Den rolige yogaen er tilpasset de fleste fysiske og psykiske helseutfordringer. Enten du ønsker pusterom fra en hektisk hverdag, opplever stressrelaterte plager eller andre helseutfordringer, er dette kurset noe for deg! Alle øvelsene utføres med utgangspunkt i den enkeltes kapasitet. 

Yogaøvelsene utføres langsomt, kontrollert og med innlevelse. 

Lærer også pusteteknikker i denne praksisen.
Rommet holder ca. 22-24 grader. 

Før du kommer til Hot Yoga timen din:
   Ta med:
  • Et håndkle, evt. et ekstra dersom du ønsker å dusje. Vi har  2 dusjer i gangen utenfor studioet og ytterligere 2 dusjer i etasjen under oss.
  • Drikkeflaske
 
     Hot Yoga 
  • Vær gjerne tidlig ute. Er det din første gang kom gjerne 15-20 minutter før timen starter, det kan være godt å venne seg litt til varmen før oppstart.
  • Vi kler oss vanligvis i kort eller lang tights. Passende overdel er singlet eller treningstopp.

 

  • Pass på  at du har drukket godt med vann gjennom dagen og dermed møter godt hydrert. 

  • Unngå store måltider før yoga. Litt nøtter eller en frukt kan være lurt 30-60 min. før timen dersom du trenger litt energi.

  • Pusten er viktig i yoga, vi puster rolig og behersket gjennom nesen gjennom hele timen. 

  • ​​Vi fokuserer på stillhet og ro gjennom de 60/75 eller 90 minuttene vi praktiserer. 

 

  • Vær i rommet gjennom hele timen.  Du kan når som helst ta pauser. Lytt til kroppen din og dagsformen.

  • ​Smil og vær glad for det du gjør for deg selv ved å gjøre Yoga.

 
 

Kontakt oss

 
 

Eidsvågbakken 1

E-post: irene@purehotyoga.no

Mobil: 970 33 238

Følg oss

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle

2017 PURE HotYoga As