KURS | MediYoga 1 | høst - 20 | 6 ganger | Formiddag 

Mandager

14:30-15:45

oppstart august

 

 

 

 

YOGA SOM MEDISIN 
6-ukers kurs i MediYoga for nybegynnere  Kun 6-8 plasser. 

 

På dette nybegynner kurset vil du lære deg de grunnleggende elementene i MediYoga. 

Vi jobber med en av de forskningsbaserte startpakkene i MediYoga, og du vil få god tid til å lære deg de ulike øvelsene som også etterhvert kan benyttes hjemme. 

Du vil lære hvordan du kan tilpasse øvelsene i forhold til dine behov, slik at du kan ta hensyn til skader/sykdom. Startpakkene er forskningsbaserte og har gode resultater for ryggsmerter, søvn, stressrelaterte sykdommer, blodtrykk, hjerteflimmer. 

 

Rommet holder en behagelig temperatur på ca 25 grader. Vi benytter ullmatter så underlaget er varmt, mykt og behagelig. 

 

I hver yogatime vil du oppleve en serie med myke øvelser, pusteøvelser, meditasjonsteknikker og dybdeavspenning. Du kan når som helt legge deg ned på matten for å hvile.

Alle øvelsene kan utføre på stol med minst like god effekt! 

 

Det blir en liten eksklusiv yogagruppe med MAX 6-8 deltakere. En unik mulighet til å bli kjent med deg selv og lære strategier for å mestre sykdom og livshendelser. 

 

Nøl ikke med å ta kontakt for spørsmål! 

 

Varmt velkommen! 

 

Om Tonje Bølge Tveit 
Kursholder er utdannet sykepleier, og har flere års erfaring fra Medisinsk post og rehabilitering på sykehus. Ble i 2016 utdannet MediYoga-instruktør og coach i stress og utbrenthet fra MediYoga International, og har også kurs i MediYoga-kidz.

Hun bruker selv daglig Medisinsk yoga- yoga som medisin, og har selv fått erfare virkningen av disse enkle, men svært kraftfulle øvelsene. Hun brenner nå for å lære videre MediYogaens helsefremmende og forebyggende teknikker. Både egenerfaring og forskning viser at yoga kan være gode verktøy for bedret helse, balanse og tilstedeværelse. 

Hun ønsker å kunne bidra til en litt bedre helse for den enkelte, og for at alle skal kunne gjøre yoga! Uansett livsituasjon, alder, frisk eller syk, sengeliggende eller full førlighet. 
Du er hjertelig velkommen til å være akkurat som du er! 

Vi har ullmatter som vi praktiserer på. Du trenger kun å ha på deg behagelige klær og ta med vannflaske.

Pris: 1250,-

KURS | MediYoga 2 | 10g. mandager 12:00-13:15

Oppstart mandager

klokken 12:00-13:15

slutten av august

Kurset passer for deg  som har praktisert tidligere og ønsker å videreføre denne praksisen.

 

MediYoga er utviklet i samarbeid med helsevesenet i Sverige og benyttes til rehabilitering og forebygging ved en rekke sykehus i Sverige og Norge. MediYoga kan hjelpe kroppen til å styrke nervesystemet, stressnivået senkes, hjernehalvdelene balanseres, og mange opplever bedret søvn.

Forskning og egenerfaring viser en rekke helsemessige fordeler med denne type yoga, og mange opplever MediYoga som et svært godt verktøy for å redusere stress, uro og spenninger.

 

Yogaøvelsene utføres langsomt, kontrollert og med innlevelse. Rommet holder en behagelig temperatur, ca.25-26 grader. Vi benytter ullmatter så underlaget er mykt, lunt og behagelig.

I hver yogatime vil du oppleve en serie med myke øvelser, pusteøvelser, meditasjonsteknikker og dybdeavspenning. Du kan når som helst legge deg ned på matten for å hvile. Alle øvelsen kan utføres på stol.

Om Tonje Bølge Tveit 
Kursholder er utdannet sykepleier, og har flere års erfaring fra Medisinsk post og rehabilitering på sykehus. Ble i 2016 utdannet MediYoga-instruktør og coach i stress og utbrenthet fra MediYoga International, og har også kurs i MediYoga-kidz.

Hun bruker selv daglig Medisinsk yoga- yoga som medisin, og har selv fått erfare virkningen av disse enkle, men svært kraftfulle øvelsene. Hun brenner nå for å lære videre MediYogaens helsefremmende og forebyggende teknikker. Både egenerfaring og forskning viser at yoga kan være gode verktøy for bedret helse, balanse og tilstedeværelse. 

Hun ønsker å kunne bidra til en litt bedre helse for den enkelte, og for at alle skal kunne gjøre yoga!

Uansett livsituasjon, alder, frisk eller syk, sengeliggende eller full førlighet. 
Du er hjertelig velkommen til å være akkurat som du er! 

Vi har ullmatter som vi praktiserer på.

Du trenger kun å ha på deg behagelige klær og ta med vannflaske.

Velkommen på kurs!

KURS  | Yoga for stive menn 6 g. | med Randi

Oppstart 09.januar 2020

Klokken 19:30-20:30

 

 

VELKOMMEN TIL KURS | Yoga for stive menn

På dette kurset vil du lære ulike pusteøvelser, myke yogaøvelser, avspenning og timen avsluttes alltid med avspenning. 

Kurset passer for deg som er ny til yoga, men også for deg som har prøvd yoga før, passer egentlig alle nivåer.

 

Vi lærer oss enkle, klassiske yogaøvelser for å styrke kroppen, bli smidigere og utfordre balansen.

Vi jobber også med pusten sånn at vi lærer oss å være utholdende når vi er på matten. 

Rommet holder ca. 28 grader, så det vil kjennes behagelig og passe varmt.
Dette kurset krever ingen forkunnskaper. Kom som du er! 

 

Kle deg i lette klær som er god å bevege seg i, t-skjorte og tights/ joggebukse passer fint. Vi holder yogamatte, men ta gjerne med et håndkle til å ha på matten og drikkeflaske.

PRAKTISK INFO
Oppstart : ingen dato satt ennå


PRIS
1250- for 6 ganger / BEGRENSET ANTALL PLASSER! 


 

KURS  | Yin Yoga formiddag 6 ganger 

Oppstart ikke satt ennå


 

 

Hva er Yin Yoga?
Yin Yoga kjennetegnes av rolige øvelser med en lett myk strekk, utført i stillhet og bevisst tilstedeværelse.
Hver stilling holdes i opptil 3-5 minutter, noe som gir oss tid til å roe sinnet, bare være tilstede i stillingen og bli bevisst på pusten.
I Yin Yoga ønsker vi å nå inn til kroppens fascia, bindevevet, styrke og strekke dette. For å kunne nå inn hit må vi gi slipp på spenninger og stress i muskulaturen.
Her er pusten et viktig verktøy.
Hovedfokuset i Yin Yoga er området rundt hoftene og korsryggen. Disse områdene er rike på bindevev og lagrer fysiske og følelsesmessige spenninger.

Fordeler med Yin Yoga:
♥ Roer kropp og sinn.
♥ Utfyller annen mer aktiv yogapraksis og trening.
♥ Lett å utføre, passer for alle.
♥ Veldig avslappende.
♥ Reduserer stress og uro.
♥ Bidrar til økt tilstedeværelse.
♥ Øker bevegeligheten i ledd.
♥ Skaper indre ro.
♥ Øker flyten av energi og livskraft, prana.

Yin kan være et godt verktøy for å kunne roe ned i en stressende hverdag.
Rommet vil være oppvarmet til 30 grader og gir en deilig omsluttende varme som hjelper muskulatur å slappe av.

Vi begynner med enkle øvelser og etter hvert vil vi legge på mer avanserte stillinger når vi mener du er klar for det. Etter endt kurs vil du være godt rustet til å starte opp din egen hjemmepraksis i Yin.

Denne yogaformen passer for alle, enten du er nybegynner eller har drevet med yoga en stund. Komplementerer en aktiv yoga praksis eller annen aktiv treningsform.

Kun begrenset antall plasser så meld deg på i MindBody appen, nettsiden vår eller via linken under for å reservere DIN plass!

Koster 1250,- for 6 ganger.

 

KURS  |  Yoga for padlere 8 ganger| m/ Anne Sæthre

Oppstart ikke satt ennå

Yoga for padlere | 8 ganger | med Anne Sæthre


 

Yoga for padlere
Dette kurset er for deg som padler og tenker at du med fordel kunne hatt mer styrke, bevegelighet, smidighet og balanse i kroppen.
I løpet av seks ganger tar vi deg trygt igjennom enkle yoga øvelser som har fokus på å styrke rygg, mage og skuldre. Øvelsene er for alle nivå og to instruktører sørger for at alle har det bra.

Hvorfor bli med?
Med en sterkere rygg og kjernemuskulatur blir det lettere å sitte i rett sittestilling i kajakken.
Når vi strekker og bøyer øker bevegeligheten til å snu seg og komme seg opp av kajakken.
Mer styrke i kjernemuskelaturen, skuldre og armer er man bedre rustet til å hjelpe/redde seg selv eller andre om situasjonen skulle tilsi det.

Meningen er å kjenne seg sterkere i kroppen, øke sin fysiske form som igjen kan øke padlegleden.
Kanskje man blir mindre sliten, får mer energi slik at kajakk teknikken kan finpusses på?

Bli med på kurs!


Pris 1400,- for 8 ganger.

Workshop | YinYoga med massasje |med Imelda

Søndag 23. februar

16:00-18:30

Yin Yoga med massasje med imelda er fullbooket.

Vi vil sette opp fler workshops, kommer med ny dato.


Workshop | Yoga med fokus på hofter

Søndag 9 februar

18:00-19:30

Vi ser litt på hvordan hoften henger sammen, jobber både med å åpne opp og styrke hoften og muskler rundt. Kjenne på hvordan pusten kan virke inn.
Med nysgjerrighet gjør vi kjente og ukjente øvelser på en trygg måte, kanskje bli kjent med hoften på en ny måte?

Vi tar oss tid til å bli litt og kjenne etter. Vi ønsker å jobbe både med stabilitet og bevegelighet for å skape rom til dypere pust, gi rom til å være og ikke minst rom til å finne ro.

Dette er en time som passer for alle, om du er ny til yoga, erfaren yogi og vi finner også tilpasninger dersom du har skader eller andre utfordringer å ta hensyn til.


Wenche har 10 års erfaring som yogalærer. I disse ti årene har hun tatt kurs og utdanning innen forskjellige yogaretninger.
I hovedsak har hun fulgt og følger fortsatt Margunn Aguilar og Jordan Bloom og er mest inspirert av Anusara yoga, biomekanisk yoga og bevegelse.
Gjennom Wenches egen praksis har dette å bruke yoga med pust, stillinger og ikke minst fokuset på hvordan gjøre disse stillingene gitt en styrke og ro for henne. Såvel i yogapraksis som i livet ellers.
Å dele av det hun har lært og kjent på selv, er en stor glede for henne.
 

Følg oss

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle

2017 PURE HotYoga As