KURS | MediYoga 1 | høst - 20 | 6 ganger | Formiddag 

Mandager

13:00-14:00

Oppstart ikke satt ennå

(blir ila. oktober)

 

 

 

 

KURS | MediYoga 1 Rolig | 5 - ukers nybegynner kurs.

♥Oppstart: Torsdag 3. september kl. 13:00-14:00 hver torsdag frem til 01.oktober med PAUSE 17. september (Tonje er da i Oslo på videreutdannelse innen MediYoga) Investering: 950,-

♥Max 8-10 deltakere.

♥På dette nybegynner kurset vil du lære deg de grunnleggende elementene i MediYoga.

♥Vi jobber med en av de forskningsbaserte startpakkene i MediYoga, og du vil få god tid til å lære deg de ulike øvelsene som også etterhvert kan benyttes hjemme.

♥Du vil lære hvordan du kan tilpasse øvelsene i forhold til dine behov, slik at du kan ta hensyn til skader/sykdom. Startpakkene er forskningsbaserte og har gode resultater for ryggsmerter, søvn, stressrelaterte sykdommer, blodtrykk, hjerteflimmer.

♥Rommet holder en behagelig temperatur på ca 25 grader. Vi benytter ullmatter så underlaget er lunt,varmt og behagelig.

♥I hver yogatime vil du oppleve en serie med myke øvelser, pusteøvelser, meditasjonsteknikker og dybdeavspenning. Du kan når som helt legge deg ned på matten for å hvile. Alle øvelsene kan utføre på stol med minst like god effekt!

♥Det blir en liten eksklusiv yogagruppe med MAX 6-8 deltakere. En unik mulighet til å bli kjent med deg selv og lære strategier for å mestre sykdom og livshendelser.

 

♥Kursholder Irene Laukli, nyutdannet MediYoga-instruktør, men har fra tidligere 200 timers yogautdannelse og i tillegg utdannet innen Restorative Yoga, Yin Yoga og emosjonell yoga hos Just Breathe v/ Kine Solend.

♥Nøl ikke med å ta kontakt for spørsmål. 

♥Sikre din plass ved påmelding via Vipps: 141671 Merk betalingen med din e-post og MediYoga 1.

 

Kom som du er og forlat oss som du ønsker å være!

KURS | MediYoga  | 8 g. onsdager 13:00-14:15

Oppstart onsdager 7.okt

klokken 13:00-14:15


 

KURS | MediYoga  | 8 - ukers kurs onsdag formiddag

 

♥Oppstart: Onsdag 7.oktober kl 13.00-14:15

Investering:2000,-

 

♥Max 8-10 deltakere.

 

♥ Dette kurset passer for deg som har gjort noe MediYoga tidligere, men også du som er ny.

♥ MediYoga er en terapeutisk yogaform med enkle, fysiske øvelser kombinert med puste- og konsentrasjonsteknikker.

Det er enkle men kraftfulle øvelser som har som intensjon å bidra til en dyp energimessig balanse på alle plan.

Selv om øvelsene er enkle er de virkningsfulle da de påvirker oss både på et fysisk, mentalt og emosjonelt plan.

Dette gjør at mange som praktiserer MediYoga jevnlig opplever store, positive helsemessige fordeler.

♥Øvelsene er egnet for alle, om du har redusert helse, sliter med utmattelse, kroniske smerter, stiv rygg og nakke eller er uten plager og bare vil finne ro og balanse i ditt liv.

Øvelsene tilrettelegges etter behov og utøves på ullmatte eller sittende på stol.

♥Det er i de senere år gjort mye forskning på virkningene av MediYoga og resultatene er fantastiske både når det gjelder ​reduksjon av blodtrykk, bedring av muskel- og skjelettlidelser men gir også lindring av svært mange stress relaterte plager, og i forhold til mange psykiske helse utfordringer.

 

♥Rommet holder en behagelig temperatur, ca. 25 grader.

Vi benytter ullmatter så underlaget er mykt og behagelig.

Alle øvelsen kan utføres på stol.

 

Om kursholder:

Anne Charlotte er sykepleier med 25 års erfaring fra helsevesenet.

Har videreutdanning i mindfulness ved Haraldsplass og er diplomert MediYoga instruktør.

Hun har også ulike typer kurs i Mindfulness og MediYoga for Mindful-Living og er fast kursholder for blant annet Kreftforeningen.

 

 

♥Nøl ikke med å ta kontakt for spørsmål.

 

Hjertelig velkommen på kurs!

Anne Charlotte

 

Kom som du er og forlat oss som du ønsker å være!

KURS  | Yin Yoga formiddag 6 ganger 

Oppstart 3.sept. 

10:00-11:30


 

 

Hva er Yin Yoga?
Yin Yoga kjennetegnes av rolige øvelser med en lett myk strekk, utført i stillhet og bevisst tilstedeværelse.
Hver stilling holdes i opptil 3-5 minutter, noe som gir oss tid til å roe sinnet, bare være tilstede i stillingen og bli bevisst på pusten.
I Yin Yoga ønsker vi å nå inn til kroppens fascia, bindevevet, styrke og strekke dette. For å kunne nå inn hit må vi gi slipp på spenninger og stress i muskulaturen.
Her er pusten et viktig verktøy.
Hovedfokuset i Yin Yoga er området rundt hoftene og korsryggen. Disse områdene er rike på bindevev og lagrer fysiske og følelsesmessige spenninger.

Fordeler med Yin Yoga:
♥ Roer kropp og sinn.
♥ Utfyller annen mer aktiv yogapraksis og trening.
♥ Lett å utføre, passer for alle.
♥ Veldig avslappende.
♥ Reduserer stress og uro.
♥ Bidrar til økt tilstedeværelse.
♥ Øker bevegeligheten i ledd.
♥ Skaper indre ro.
♥ Øker flyten av energi og livskraft, prana.

Yin kan være et godt verktøy for å kunne roe ned i en stressende hverdag.
Rommet vil være oppvarmet til 30 grader og gir en deilig omsluttende varme som hjelper muskulatur å slappe av.

Vi begynner med enkle øvelser og etter hvert vil vi legge på mer avanserte stillinger når vi mener du er klar for det. Etter endt kurs vil du være godt rustet til å starte opp din egen hjemmepraksis i Yin.

Denne yogaformen passer for alle, enten du er nybegynner eller har drevet med yoga en stund. Komplementerer en aktiv yoga praksis eller annen aktiv treningsform.

Kun begrenset antall plasser så sikre deg din plass ved å vippse Anne på : 922 55 355

Koster 1500,- for 6 ganger. Velkommen på kurs!

 

KURS  |  Yoga for padlere 8 ganger| m/ Anne Sæthre

Oppstart etter høstferien onsdager 17:00-18:00

Yoga for padlere | 8 ganger | med Anne Sæthre


 

Yoga for padlere
Dette kurset er for deg som padler og tenker at du med fordel kunne hatt mer styrke, bevegelighet, smidighet og balanse i kroppen.
I løpet av seks ganger tar vi deg trygt igjennom enkle yoga øvelser som har fokus på å styrke rygg, mage og skuldre. Øvelsene er for alle nivå og to instruktører sørger for at alle har det bra.

Hvorfor bli med?
Med en sterkere rygg og kjernemuskulatur blir det lettere å sitte i rett sittestilling i kajakken.
Når vi strekker og bøyer øker bevegeligheten til å snu seg og komme seg opp av kajakken.
Mer styrke i kjernemuskelaturen, skuldre og armer er man bedre rustet til å hjelpe/redde seg selv eller andre om situasjonen skulle tilsi det.

Meningen er å kjenne seg sterkere i kroppen, øke sin fysiske form som igjen kan øke padlegleden.
Kanskje man blir mindre sliten, får mer energi slik at kajakk teknikken kan finpusses på?

Bli med på kurs!


KURS | Vinyasa Slow Flow | 6 ganger 

Oppstart tirsdag 20 oktober

kl. 16:45-18:00

6 ganger

KURS | Vinyasa Slow Flow

Dette er et kurs over 6 ganger med Randi Charlotte.

Vinyasa SlowFlow er deilig dynamisk yoga hvor du får brukt hele kroppen. På kurset går vi gjennom og gjør grunnleggende yogaøvelser i takt med pusten, hvor vi introduserer enkle stillinger med stor variasjon.

Det å puste i takt med kroppens bevegelser er et viktig element. Dette gir en kropp som er smidigere og sterkere samtig som du får en rolig flyt gjennom timen.
Vinyasa betyr “pust-synkronisert bevegelse”, det vil si at kjernen i vinyasa er man beveger seg fra den ene stillingen til den neste i takt med pusten. Solhilsen som brukes i de fleste yoga tradisjoner, er et eksempel på en vinyasa.

Instruktøren tilpasser stillingene til alle nivåer, slik at du kan velge hvilket nivå og hvilken variant av stillingen du vil gjøre.
Når du har trent Yoga Flow over tid, vil du få til stadig mer og kunne gå dypere inn i stillingene.
Timen avsluttes med en liggende guidet avspenning.

Klassen passer for alle både nybegynner og de som har praktisert yoga tidligere

Oppstart: Tirsdag 25.august 16:45-18:00
Deretter hver tirsdag, frem til 29. september.

Pris: 900,-

Vipps for å sikre din plass på nr.: 975 61 383
Fint om du også oppgir din e-post.

Litt om Randi:
Randi underviser både Vinyasa | Slow Flow og Yin Yoga hos oss. Hun tok utdannelsen sin 200 timers sertifisert yogautdannelse i Oslo ved Axelssons Body Work.
Hun har i tillegg et 45 timers fordypningskurs i Vinyasa Yoga og 35 timers kurs Mindfulness.
Randi har undervist siden 2016 ( siden 2018 hos oss) og elsker å undervise og formidle yogaens egenskaper.

Velkommen til gode yogaopplevelser hos oss gjennom høsten!

Varm hilsen Randi Charlotte


Workshop | Yoga med fokus på hofter

Søndag 9 februar

18:00-19:30

Vi ser litt på hvordan hoften henger sammen, jobber både med å åpne opp og styrke hoften og muskler rundt. Kjenne på hvordan pusten kan virke inn.
Med nysgjerrighet gjør vi kjente og ukjente øvelser på en trygg måte, kanskje bli kjent med hoften på en ny måte?

Vi tar oss tid til å bli litt og kjenne etter. Vi ønsker å jobbe både med stabilitet og bevegelighet for å skape rom til dypere pust, gi rom til å være og ikke minst rom til å finne ro.

Dette er en time som passer for alle, om du er ny til yoga, erfaren yogi og vi finner også tilpasninger dersom du har skader eller andre utfordringer å ta hensyn til.


Wenche har 10 års erfaring som yogalærer. I disse ti årene har hun tatt kurs og utdanning innen forskjellige yogaretninger.
I hovedsak har hun fulgt og følger fortsatt Margunn Aguilar og Jordan Bloom og er mest inspirert av Anusara yoga, biomekanisk yoga og bevegelse.
Gjennom Wenches egen praksis har dette å bruke yoga med pust, stillinger og ikke minst fokuset på hvordan gjøre disse stillingene gitt en styrke og ro for henne. Såvel i yogapraksis som i livet ellers.
Å dele av det hun har lært og kjent på selv, er en stor glede for henne.
 

Følg oss

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle

2017 PURE HotYoga As